AKO SI MÔŽEME PODPORIŤ SVOJU IMUNITU V OBDOBÍ CHRÍPIEK A PRECHLADNUTÍ?  (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

AKO SI MÔŽEME PODPORIŤ SVOJU IMUNITU V OBDOBÍ CHRÍPIEK A PRECHLADNUTÍ? (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

AKO SA NÁDCHA A CHRÍPKA ŠÍRI?

Zvyčajne sa to začína v septembri, len čo sa deti vrátia po prázdninách do škôl. Pobyt vo vyhriatych miestnostiach plných detí je perfektným miestom na rozmnožovanie baktérií a prenos vírusov. Deti si týchto votrelcov potom prinesú domov a tie sa rozšíria na ďalších členov domácnosti.

S postupným ochladzovaním a ubúdaním slnečných dní sa nám pomaly míňajú letné zásoby vitamínu D3 dôležitého pre správne fungovanie imunity.  A navyše, vírusy sa najlepšie množia práve za chladnejších podmienok.

Čo s tým môžeme urobiť?

Je šanca ochrániť sa pred infekciami kolujúcimi v kolektívoch a vyhnúť sa tak práceneschopnosti a vynechávaniu vyučovania? Najťažšie to asi majú pracovníci v detských kolektívoch, v zdravotníctve a tí z nás, ktorí pracujú v klimatizovaných priestoroch. 

Je to náš imunitný systém, ktorý je zopdovedný za ochranu pred nákazou, a tak najlepšie, čo môžeme urobiť, je podporiť jeho prácu.

STRAVOVACIE NÁVYKY A CELKOVÁ ŽIVOTOSPRÁVA:

Čo spôsobuje, že imunita nefunguje ako by mala? Je to predovšetkým:

  • vek 

  • nesprávna výživa a nezdravé potraviny

  • zlé trávenie

  • stres

  • nekvalitný spánok alebo jeho nedostatok

  • veľké životné zmeny

Ako zlepšiť fungovanie našej imunity?

Najlepšie spôsoby ako posilniť imunitu sú:

    •  Jesť množstvo zeleniny a ovocia, aby ste si zabezpečili dostatok výživných látok potrebných pre imunitu.

    • Vyhýbať sa príliš veľkému množstvu cukru, kofeínu a alkoholu. Znižujú efektivitu vášho imunitného systému.

    • Obmedziť príjem spracovaných potravín, pretože ich výživná hodnota je veľmi nízka. Vyberajte si čerstvé, nespracované, celozrnné a nerafinované jedlá.

    • Pokúsiť sa znížiť úroveň stresu a napätia. Skúste jednoduché dychové cvičenie: hlboký nádych na 4 doby a hlboký výdych na 8 dôb. Pomôže vám to upokojiť telo i myseľ.  Cvičenia ako yoga a pilates sú tiež vhodné.

    • Pohybujte sa vonku! V slnečné dni tak môžete nazbierať vitamín D podporujúci imunitný systém.

    • Sadnite si k svojmu jedlu a poriadne ho prežujte a ani po jedle sa nikam nenáhlite. Pomôžete svojmu tráveniu a využijete maximum z prijatých výživných látok.

 

Môžu probiotiká pomôcť imunite?   

V bežnom živote asi tažko dosiahneme ideálny príjem všetkých dôležitých živín len z čerstvej stravy. Je náročné neustále sledovať, čo všetko chcem pre svoje zdravie zjesť a urobiť. Niekedy to jednoducho nejde a nemáme to vždy úplne pod kontrolou.

Dobré baktérie v našom tele hrajú významnú úlohu pri fungovaní imunity, preto je vhodné hľadať potraviny, ktoré podporujú rast dobrých baktérií. Sú to hlavne fermentované a kvasené potraviny a živé jogurty. Ak ich nedokážete zjesť dostatok, pouvažujte o vhodnom silnom probiotickom prípravku.

 

                                                                       

Najlepším doplnkom výživy na posilnenie imunity sú produkty s betaglukánmi.

Efektívnosť a účinnosť betaglukánov bola preukázaná viac ako 600 štúdiami.

AKO BETAGLUKÁNY FUNGUJÚ?

Betaglukány zvyšujú účinnosť imunitného systému v boji proti baktériám a vírusom. Štúdia na ženách, ktoré zažívajú stres a bývajú často choré preukázala, že ak po dobu 12 týždňov užívali betaglukány, znížil sa u nich výskyt ochorení dýchacích ciest a celkovo sa cítili lepšie v porovnaní so skupinou užívajúcou placebo.

Betaglukány vedia tiež znížiť častosť a intenzitu opakujúcich sa nachladnutí a chrípky. Iná štúdia zahŕňajúca 162 ľudí (18-70 rokov) s opakovanými infekciami 3 x za posledných 6 mesiacov ukázala až 25% zlepšenie v počte infekcií a zmiernenie priebehu choroby.

Dobrý betaglukánový prípravok by mal kombinovať ich vynikajúce účinky aj s inými látkami na podporu imunity.  

Ktoré látky dokážu povzbudiť imunitu?

Vitamín C, vitamín D a zinok. Tieto prvky sú nevyhnutné pre správne fungovanie imunity a sú to práve tie, ktoré nám v strave najviac chýbajú.

 

                   CHCEM KÚPIŤ                                                   CHCEM KÚPIŤ                                           CHCEM KÚPIŤ

Kto je Jenny Logan DNMed.?

Jenny je výživová poradkyňa, ktorá pôsobí v odbore zdravej výživy a prírodnej medicíny viac ako 20 rokov. Jenny pracovala ako predajkyňa, školiteľka a študovala nutričnú medicínu a psychológiu.

Posted on 19.09.2019 Odporúčania lekára - články... 0 551

Leave a CommentLeave a Reply

Kategórie

Posledné komentáre

Žiadne komentáre

Blog search

Related articles

Porovnať 0
Pred.
Ďalší

Žiadny produkt

Bude upresnené Doručenie
0,00 € Celkom

Objednať