AKÉ PRÍRODNÉ MOŽNOSTI MÁME PRI PROBLÉMOCH S IBS-C (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

AKÉ PRÍRODNÉ MOŽNOSTI MÁME PRI PROBLÉMOCH S IBS-C (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

V úvode série o IBS sme hovorili, že poznáme 3 poddruhy tejto nepríjemnej choroby podľa symptómov, ktoré ju sprevádzajú:

IBS-C - syndróm dráždivého čreva, kde hlavným príznakom je zápcha (C - constipation)

IBS-D - syndróm dráždivého čreva, pri ktorom sa vyskytujú hnačky (D - diarrhoea)

IBS-M - syndróm dráždivého čreva, kde sa striedavo objavujú hnačky a zápcha (M - mix)

Odporúčali sme na niektoré zmeny v strave vhodné na zmiernenie potiaží.

Teraz sa bližšie pozrieme na prírodné spôsoby na pomoc pri IBS-C .

AKO SA TEDA ŽIJE S IBS-C? 

1 zo 7 dospelých je postihnutých zápchou. U detí je to každé tretie. V UK je denne až 182 ľudí hospitalizovaných pre zápchu. 

IBS je najčastejšie diagnostikovaná choroba (1) a z toho 34% má práve problémy s komplikovaných vyprázdňovaním.  Ak trpíte týmito príznakmi, nie ste teda sami! (2)

Najčastejšími udávanými príznakmi IBS-C sú zápcha, nadúvanie a bolesť v brušnej oblasti. Niektorí sa domnievajú, že to nie je až také vážne, ale tieto stavy môžu mať okrem spomínaných ťažkostí aj psychický dopad.

Prieskum medzi ľuďmi trpiacimi IBS-C ukázal:

- 33% pociťuje napätie

- 76% sa necíti v pohode

- 64% stráca sebaistotu

Mnohí sa zdráhajú o svojom probléme s kýmkoľvek hovoriť, je im to trápne.

To ešte viac sťažuje možnosť nájsť správne riešenie.

PROBLÉM S LAXATÍVAMI

Látky stimulujúce vyprázdňovanie - laxatíva - dostať bežne v lekárni. Tieto produkty aktivujú pohyby čriev, aby sa ich obsah dostal tam, kam patrí.

Problémom je ich návykovosť. Črevá sa bez nich časom samé ani nepohnú. Preto by sme laxatíva určite nemali používať na dlhodobé riešenie nášho problému so zápchou, ale len výnímočne a na krátky čas.

AKO SI TEDA POMÔCŤ?

Veľa z nás určite pozná základné pravidlá:

1) Piť dostatok čistej vody, tekutiny sú dôležité pre zmäkčenie stolice

2) Prijímať v strave dostatok vlákniny.

Mojim klientom radím ešte nasledovné:

1) Doplňte si chýbajúcu vlákninu: ak jej neviete do stravy zaradiť dostatočné množstvo, radšej skúste nájsť vhodný prípravok obsahujúci FOS (frukto-oligosacharidy). Je to vláknina získaná zo surového, nespracovaného ovocia a zeleniny. Nezväčšuje v čreve svoj objem, je vhodná pre všetky vekové kategórie a má prirodzene sladkastú chuť, takže jej použitie je jednoduché a príjemné. 

2) Zaraďte magnézium: vieme, že magnézium podporuje správne črevné pohyby. Črevo sa musí svalovými sťahmi starať o to, aby sa odpadové látky v ňom pohybovali, takže zabezpečenie zvýšeného príjmu horčíka bude užitočné najmä pre tých, ktorí majú “lenivé črevá”. Väčšina ľudí pocíti úľavu  od zápchy, ak zaradí vhodný prípravok s magnéziom.

3) Vyskúšajte vhodné probiotikum: výskum v tent oblasti ukazuje, že rôzne kmene dobrých baktérií pôsobia na rozdielne oblasti. Vieme určiť, ktorý konkrétny kmeň bude nápomocný pri konkrétnych potiažach.

Pre ľudí trpiacich IBS-C sú najefektívnejšie: 

Bifidobacerium animalis subsp. lactis, Lactobacillus. plantarum a L. rhamnosus. 

Kombinácia týchto troch kmeňov je predmetom rozsiahlych vedeckých štúdií o IBS-C.  Táto trojica kmeňov v kombinácii s FOS (prebiotická vláknina, zároveň slúži ako potrava pre množenie dobrých baktérií) sa ukázala ako veľmi efektívna proti zápalu, nafukovaniu, bolesti v brušnej oblasti, proti zápche, kŕčom a nadúvaniu. 80% ľudí zaznamenala zlepšenie už po 2 týždňoch!  (3)

V ďalšom príspevku si bližšie povieme ako si pomôcť pri IBS-D.

Referencie:

1) Cost of constipation report 2014/15

2) IBS Global Impact Report 2018

3) A Randomised, Double Blind, Placebo Controlled Trial: The Efficacy of Multispecies probiotic supplementation in alleviating the symptoms of IBS-C; Mezzasalma V et al; 2016

3 špecifické probiotické kmene 15milárd dôkladne preskúmané ako najspoľahlivejšie v boji proti IBS, nafukovaniu a bolestivej zápche. Ďalej obsahuje FOS (frukto-oligosacharidy) - prebiotickú vlákninu podporujúcu množenie dobrých baktérií. Extrakt zo sliviek (prunus nigra) obsahuje účinnú látku známu tým, že podporuje tráviacu činnosť a zároveň nevyvoláva závislosť - tzv. lenivosť čreva.

TERAZ MÔŽETE KÚPIŤ VÝHODNJEŠIE!

CHCEM KÚPIŤ

NutriGut C účinný proti hnačke- teraz výhodnejšie

Kto je Jenny Logan DNMed.?

Jenny je výživová poradkyňa, ktorá pôsobí v odbore zdravej výživy a prírodnej medicíny viac ako 20 rokov. Jenny pracovala ako predajkyňa, školiteľka a študovala nutričnú medicínu a psychológiu.

Posted on 16.09.2019 Odporúčania lekára - články... 0 519

Leave a CommentLeave a Reply

Kategórie

Posledné komentáre

Žiadne komentáre

Blog search

Related articles

Porovnať 0
Pred.
Ďalší

Žiadny produkt

Bude upresnené Doručenie
0,00 € Celkom

Objednať