AKO SI POMÔCŤ PRI IBS  ( syndróm dráždivého čreva)?  (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

AKO SI POMÔCŤ PRI IBS ( syndróm dráždivého čreva)? (AUTOR: JENNY LOGAN DNMED.)

IBS (Irritable Bowel Syndrome) syndróm dráždivého čreva. Je to dnes častá diagnóza so širokým spektrom príznakov.

Aby sme vedeli ľahšie nájsť správne riešenie, rozdeľujeme IBS na 3 podkategórie: 

IBS-C - syndróm dráždivého čreva, kde hlavným príznakom je zápcha (C - constipation)

IBS-D - syndróm dráždivého čreva, pri ktorom sa vyskytujú hnačky (D - diarrhoea)

IBS-M - syndróm dráždivého čreva,kde sa striedavo objavujú hnačky a zápcha (M - mix)

Ďalšie veľmi časté príznaky zahŕňajú:

  • nafukovanie

  • bolesť

  • kŕče

  • tlaky

  • vetry 

  • únava

Syndróm dráždivého čreva je často považovaný za okrajový problém, no pre tých, ktorých sa týka, to nemôže byť ďalej od pravdy. Ovplyvňuje totiž celkovú kvalitu života. Môže viesť k stresu a napätiu, znemožňovať sociálne kontakty a byť častou príčinou práceneschopnosti. 

1 z 5 ľudí sa cíti trápne vôbec o svojom probléme hovoriť, a to aj so svojím lekárom.

AKO SI MÔŽEME POMÔCŤ?

IBS má široké spektrum prejavov a preto neexistuje jedno riešenie vhodné pre každého. Žiadny jednotlivý produkt alebo návod nepomôže všetkým. 

Existuje však niekoľko užitočných rád pri IBS:

  • Jedzte pomaly. Dôkladne prežuté jedlo stimuluje tráviaci systém a zaistí dobré strávenie potravy. Rýchle hltanie bude viesť k zlému tráveniu, nafukovaniu a vetrom.

  • Zaraďte viac potravín horkastej chuti ako napríklad čakanka, rukola brokolica, mangold, baklažán, špenát a cuketa, z byliniek potom šalvia, púpava, senovka grécka, rumanček. Horké potraviny stimulujú produkciu tráviacich enzýmov a zlepšujú tak trávenie.

  • Hydratujte sa. Hnačky vyplavujú z tela dôležité minerály. Pri zápche je dostatok tekutín nemenej dôležitý, pretože zvlhčuje vnútorné črevné prostredie.

  • Zamerajte sa na varené a ľahko stráviteľné jedlá. Je pravda, že čerstvé šaláty a raw jedlá sú veľmi zdravé, ale sú o niečo tažšie stráviteľné. Dajte  teda prednosť jedlám na pare, polievkam a omáčkam a uľahčíte tak svojmu tráviacemu traktu. Tiež sa pokúste obmedziť chlieb a cestoviny, lebo sa ťažšie rozkladajú. Ako zdroj uhlohydrátov voľte radšej ryžu alebo zemiaky.

  • Vyberte si správny probiotický doplnok výživy. Je známe, že probiotiká sú pri komplikovanom trávení veľmi prospešné. Klasické širokospektrálne probiotikum je vždy dobrá voľba, ale dnes už máme aj probiotické kobinácie určené na úľavu pri konkrétnych obtiažach.

V ďalších častiach si povieme, ako používať správne kombinácie probiotických kmeňov pri jednotlivých druhoch ochorenia IBS-C a IBS-D a aké sú ďalšie možnosti na zmiernenie potiaží s týmto nepríjemným ochorením.

CHCEM KÚPIŤ

3 špecifické probiotické kmene 15milárd dôkladne preskúmané ako najspoľahlivejšie v boji proti IBS, nafukovaniu a bolestivej zápche. Ďalej obsahuje FOS (frukto-oligosacharidy) - prebiotickú vlákninu podporujúcu množenie dobrých baktérií. Extrakt zo sliviek (prunus nigra) obsahuje účinnú látku známu tým, že podporuje tráviacu činnosť a zároveň nevyvoláva závislosť - tzv. lenivosť čreva.

CHCEM KÚPIŤ

4 vedecky preskúmané probiotické kmene na pomoc pri hnačkách a zápalovom ochorení čriev IBS-D

(syndróm dráždivého čreva sprevádzaný krutou hnačkou)

Kto je Jenny Logan DNMed.?

Jenny je výživová poradkyňa, ktorá pôsobí v odbore zdravej výživy a prírodnej medicíny viac ako 20 rokov. Jenny pracovala ako predajkyňa, školiteľka a študovala nutričnú medicínu a psychológiu.

Posted on 13.09.2019 Odporúčania lekára - články... 0 770

Leave a CommentLeave a Reply

Kategórie

Posledné komentáre

Žiadne komentáre

Blog search

Related articles

Porovnať 0
Pred.
Ďalší

Žiadny produkt

Bude upresnené Doručenie
0,00 € Celkom

Objednať